۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول
سرخط خبرها

آنچه برای تعرفه اینترنت رخ خواهد داد | حقوق مصرف کنندگان چه می‌شود؟ + جدول قیمت‌ها

  • کد خبر: ۲۰۲۹۷۰
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
آنچه برای تعرفه اینترنت رخ خواهد داد | حقوق مصرف کنندگان چه می‌شود؟ + جدول قیمت‌ها
انتهای هفته گذشته بود که خبر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه‌های اینترنت در کشور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسما اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این افزایش تعرفه‌ها در صورتی نهایی شده که مدیران عامل اپراتور‌های ارتباطی متعهد به افزایش کیفیت خدمات خود شدند.

در حالی که افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی به زودی اعلام خواهد شد، اما اپراتور‌های ارتباطی تعهد افزایش خدمات خود بین ۶ ماه تا پایان سال آینده را داده اند.

براین اساس این شرکت‌ها تعهد به «افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳»، «افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳» و از همه مهم‌تر «افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در ۶ ماه آینده» را داده اند.

حال سوال اینجاست که حق و حقوق مصرف کنندگان در این میان چه می‌شود؟ آیا مردم باید هزینه تعهدات انجام نشده شرکت‌های اپراتوری را جلوتر بپردازند؟

آنچه برای تعرفه اینترنت رخ خواهد داد | حقوق مصرف کنندگان چه می‌شود؟

انتشار این خبر به سرعت در فضای مجازی پیچید تا جایی که دولت برای کاهش نارضایتی ها، از بسته اینترنت رایگان اهدایی خود به مردم رونمایی کرد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، که در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اصلاح تعرفه‌های اینترنت اپراتورها، گفته بود، از اهدای یک بسته اینترنتی رایگان برای جبران اصلاح تعرفه‌ها پس از پذیرش اصلاح شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتور‌ها خبر داد.

او اهدای این بسته را نزدیک شدن به پایان سال و افزایش هزینه‌های مردم ذکر کرد و گفت: اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بر سقف تورم کشور خواهد بود، البته اگر شرایط وزارت ارتباطات برآورده نشود، حتماً اپراتور را جریمه خواهیم کرد. شرط و شروط نیز به الحاقیه پروانه فعالیت آن‌ها تبدیل می‌شود.

این در حالیست که این بسته هدیه اینترنتی صرفا برای استفاده از تارنما‌های داخلی و شبکه‌های ارتباطی داخلی ست. در حالی که بسیاری از مردم با وجود فیلتر بودن شبکه‌های ارتباطی خارجی، باز هم اقبال چندانی به شبکه‌های داخلی نشان نداده و بیشتر آنان همچنان با پلتفرم‌های خارجی با یکدیگر در ارتباطند.

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس و عضو شورای عالی فضای مجازی نیز در این رابطه گفته است: اگر در کره جنوبی هزینه اینترنت در ماه ۲۲ دلار است، این یک درصد حقوق مردم هم نیست. ولی در ایران مردم ۱۰ درصد حقوق خود را هزینه اینترنت می‌کنند و ۱۰ درصد دیگر هم خرج خرید VPN می‌کنند. در ایران مردم ۱۰ درصد حقوقشان را صرف اینترنت می‌کنند؛ این رقم در آلمان ۱.۲ درصد است.

او افزود: افزایش قیمت اینترنت باید معقول باشد و باید سیستمی تعبیه شود تا مردم بتوانند ریز جزییات مصرف اینترنت خود را استخراج کنند. باید کاری شود تا مردم بتوانند دقیقاً ببینند خدماتی که گرفتند چطور مصرف می‌شود و سرعتی که دریافت می‌کنند چقدر است تا مبادا سر مردم کلاه برود.

هر چند قائم مقام وزیر ارتباطات از مردم خواسته است گرانفروشی اینترنت را به ۱۹۵ اعلام کنند، اما به نظر می‌رسد بسیاری از مردم صرفا بسته‌های اینترنت را خریداری می‌کردند و چندان از جزئیات قیمت بسته‌های گوناگون اطلاعی نداشته تا گرانفروشی را اعلام کنند.

در واقع وظیفه‌ای که سازمان‌های نظارتی بر تعرفه‌های اینترنت باید انجام دهند و به راحتی می‌توانند شرکت‌های اپراتور تلفن‌های همراه را زیر ذره بین قرار دهند، حال از مردم خواسته اند تا وظیفه آنان را انجام دهند.

آخرین خبر درباره افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت نیز نشان می‌دهد نارضایتی مردم منجر به ورود شورای رقابت به این موضوع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->